“여호와여 아침에 주께서 나의 소리를 들으시리니 아침에 내가 주께 기도하고 바라리이다”(시 5:3)
본문에서 이 선한 일을 하기 위해 특별히 정해 놓은 시간은 아침이다. 그리고 시편 기자는 여기, 즉 아침이라는 것을 특히 강조하고 있는 것 같다. 아침에만 하라는 것이 아니라 아침에 기도로 시작하라는 것이다. 아침 시간을 기도하는 시간의 하나로 삼으라. 율법 아래서는 아침마다 양이 제사로 드려진 것(출 20:39)과, 또한 아침마다 제사장이 향을 피웠던 것(출 30:7)을 알 수 있으며, 매일 아침 주께 감사드리며 찬송하는 자들이 있었음을 알 수 있다.(대상 9:33) 에스겔의 성전에서도 아침마다 정해 놓고 제사 드리는 일이 있었다.(겔 46:13-15) 이것들을 통하여 영적인 제사는 영적인 제사장에 의하여 매일 아침, 아침이 탄생되는 것처럼 어김없이 드려져야 한다는 암시가 분명히 나타나 있다. 모든 그리스도인과 또한 모든 가정의 가장들은 그의 가족과 함께 매일 아침 은밀한 가운데 기도해야 한다. 그렇게 해야 할 이유들이 충분히 있다.
My voice shalt thou hear in the Morning, O Lord; in the morning will I direct my prayer unto thee, and will look up. (Psalm 5:3)
The particular time fixed in the test for this good work is the morning; and the Psalmist seems to lay an emphasis upon this in the morning, and again in the morning; not then only, but then to begin with; let that be one of the hours of prayer. Under the law we find that every morning there was a lamb offered in sacrifice, (Exod. xxix. 39) and every morning the priests burned incense, (Exod. xxx. 7) and the singers stood every morning to thank the Lord, (Chron. xxiii. 30). And so it was appointed in Ezekiel's temple, (Ezek. xlvi. 13,14,15). By which intimation was plainly given, that the spiritual sacrifices should be offered by the spiritual priests every morning, as duly as the morning comes. Every Christian should pray in secret, and every master of a family, with his family, morning by morning; and there is good reason for it.
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