아침(새벽)에 경건의 시간을 갖는 것에 대하여-2

아침 경건시간에 대한 권고의 말을 간직하도록 간곡히 부탁한다. 은밀한 가운데 계속해서 신실하게 예배드리는 것이 여러분의 영혼의 번영에 얼마나 큰 영향을 주는지 알고 있기 때문에, 정말 진지하게 여러분께 이 사실을 강조하려 한다. 즉 매일 아침 하나님께서 여러분의 목소리를 들으실 수 있도록 기도하고 그를 바라라.

1. 여러분의 은밀한 예배를 반드시 사수하라. 여러분들의 선조로부터 내려오는 전통에 의한 관습이기 때문만이 아니라, 주님으로부터 받은 율법에 관련된 의무이기 때문에 이것을 지속해야 한다. 이것을 위해 정해 놓은 시간을 지키고 그 시간에 충실하라. 이제까지 은밀하게 기도드리는 일에 대해 전혀 무관심한 상태에서 살았거나 이 일을 종종 소홀히 한 사람들도 지금부터는 이것이 여러분들의 어떠한 일과보다도 가장 필요한 부분이며 그 날의 위로 중 가장 즐거운 부분으로 여기고, 끊임없는 주의와 끊임없는 기쁨을 가지고 이를 행해야 한다.
이성을 가진 사람이면 아무도 이 의무를 면하려고 핑계할 수는 없다. 어떤 사람들에게 이야기 되었다면 그것은 곧 모든 사람들에게 해당되는 것이다. "기도하고 기도하라. 계속해서 기도하고 주님을 바라라." 부자들은 가난한 사람들처럼 그들의 손이 일에 얽매여 있지 않으며, 가난한 사람들은 부자들처럼 자선금을 많이 내지는 않지만, 부자이든 가난한 사람이든간에 기도는 마찬가지로 해야 한다. 부자라고 해서 당연히 해야 할 이 일을 넘어 갈 수 없으며, 가난한 사람들이라고 해서 그들의 기도가 하나님께 상달되지 못하는 것이 아니다. 아무리 어린 사람이라도 기도를 시작하기에 이르지 않으며, 아무리 나이든 사람일지라도 이제는 더 이상 기도할 일이 없다고 생각한다면, 그들은 말년에 어리석은 사람이 될 것이다.
아무도 기도할 수 없다고 변론하지 말라. 굶주려서 멸망케 되었거든 먹을 것을 위하여 기도하고 구하며, 죄로 말미암아 파멸케 되었거든 자비와 은총을 베풀어 주실 것을 위해 기도할 수 있지 않은가? 여러분이 그리스도인인가? 그렇다면 기도할 수 없다는 부끄러운 말을 하지 말라. 이는 군인이 무기를 혹은 목수가 도끼를 다룰 줄 모른다고 함과 같이 어리석은 것이다. 그리스도의 교제 가운데 부르심을 입은 것은 그로 말미암아 하나님과 교제를 갖기 위함이다. 여러분이 남들처럼 기도를 잘 할 수 없다면, 여러분이 할 수 있는 만큼만 하라. 그러면 하나님께서 당신의 기도를 들으실 것이다.
아침에 기도할 시간이 없다고 변명하지 말라. 여러분이 그보다 더 중요하지 않은 일을 위해서는 시간을 낼 수 있다고 나는 감히 장담할 수 있다. 기도하는 시간을 원하기 보다는 잠자는 시간을 갖기를 더 바라는데, 어떻게 여러분 자신의 만족과 이익을 위하여 시간을 더 잘 사용할 수가 있겠는가? 하루의 모든 일과는 하나님과 더불어 시작할 때 더욱 번영할 것이다.
기도하기에 적합한 은밀한 장소가 없다고 변명하지 말라. 이삭은 기도하기 위해 들판으로 나갔으며, 시편기자는 지붕 꼭대기 한쪽 구석에서도 하나님과 함께 할 수가 있었다. 여러분이 원하는 만큼 은밀한 중에 기도할 수 없다 해도 있는 그 상태에서 기도하라. 과시하기 위해서 보이는 가운데 기도하는 것이 나쁘지, 어찌 할 수 없는 경우에 주의하면서 그렇게 하는 것은 잘못이 아니다. 나는 내가 젊었을 당시, 제임스 왕 시대에 역마차를 타고 런던으로 올라 가면서 우연히 어떤 한 신사와 동행하게 되었을 때를 기억한다. 그는 예수회 소속의 (가톨릭) 신자임을 털어 놓기를 꺼려하지 않았다. 나는 그와 함께 가는 동안 많은 논쟁을 했는데 그 중 이런 것이 있었다. 그는 천주교에서 어느 때나 사람들이 와서 기도할 수 있도록 성당 문을 늘 열어 놓고 있는 것을 찬양했다. 그러나 그것은 바리새인들이 회당에 들어가 기도하는 것 같이, 너희는 기도할 때 문을 열어 놓고 회당에 들어가지 말고 네 골방에 들어가 은밀한 중에 기도하라신 주님의 가르치심에 어긋난다고 그에게 말하자, 그는 이 논증에 대하여 격정적으로 대답하기를 "나는 프로테스탄트들이 아무 곳에서도 기도하지 않는다고 믿고 있다"고 했다. "왜냐면 (그가 말하기를) 나는 신교도들과 함께 마차를 타고 여핸한 적이 많고, 때로는 그들과 함께 한 여관 방에서 지내기도 하면서 그들을 주의 깊게 관찰했지만 밤이는 아침이든 기도하는 사람은 장로교인이었던 단 한 사람 이외에는 찾아 볼 수가 없었기 때문이다"고 했다. 그가 이야기한 것이 사실이기보다는 악의로 그런 말을 했기를 바란다. 그러나 이것을 일례로, 우리가 아침에 주님의 말씀을 보며 기도드릴 때, 우리가 원하는 만큼의 은밀한 곳에 있지 못하더라도 빠뜨리고 넘어가서는 안 된다는 것을 말하고 싶다. 빠뜨리고  지나침으로써 죄를 드러낼 뿐 아니라, 불명예스러운 일이 되지 않도록 하기 위해서 말이다.

2. 여러분은 자진해서 은밀한 중에 예배를 드리며, 이 일에 게으르지 말고 열심을 품고 주를 섬기라. 이 일에 형식에 치우치지 않도록 하며 예배드릴 때 관습적으로 하지 않도록 주의하고 이 일에 진지하게 임하라. 단순한 기도를 드리는 것만으로는 불충분하므로 하나님과 마음을 함께 하며, 엘리야가 기도했던 것처럼 기도드려야 한다(약 5:17). 에바브라가 기도했던 것 같이(골 4:12) 항상 애써 기도하는 것을 배우자. 그리하면 우리를 부요케 해주는 것은 바로 부지런히 이 의무를 행하는 손임을 깨닫게 될 것이다. 하나님께서는 여러분의 기도가 얼마나 긴가에 관여하지 않으시며, 여러분이 유창하게 많은 말을 한다고 해서 기도를 들어 주시는 것도 아니다. 하나님께서 요구하시는 것은 마음 속에서 우러나오는 진실이며, 주님께 기쁨이 되는 것은 정직한 자들의 기도이다. 하나님을 섬기며 그를 의지하면서 기도드린다면, 여러분의 아침 경건시간을 통하여 오는 위로와 축복은 지나쳐 가버리는 아침 구름같지 않고, 점점 더 밝게 비치는 아침 햇살과 같을 것이다.

I beseech you, suffer a word of exhortation concerning this. I know what an influence it would have upon the prosperity of your souls to be constant and sincere in your secret worship, and, therefore give me leave to press it upon you with all earnestness; let God hear from you every morning, every morning let your prayer be directed to him, and look up.

(1) Make conscience of your secret worship; keep it up, not only because it has been a custom you have received by tradition from your fathers, but because it is a duty, concerning which you have received commandments from tho Lord. Keep up stated times for it, and be true to them. Let those who have hitherto lived in the total neglect, or in the frequent omission of secret prayer, be persuaded henceforward to look upon it as the most needful part of thoir daily business, and the most delightful part of their daily comfort, and do it accordingly with a constant care, and, yet, with a constant pleasure.
No persons who have the use of their reason, can pretend to an exemption from this duty; what is said to some is said to all, "Pray, pray, continue in prayer, and watch in the same." Rich people are not so much bound to labour with their hands as the poor; poor people are not so much bound to give alms as the rich,--but both are equally bound to pray. The rich are not above the necessity of the duty, nor the poor below acceptance with God in it. I t is not too soon for the youngest to begin to pray; and those whom the multitude of years has taught wisdom, yet at their end will be fools, if they think they have no further occasion for prayer. Let none plead they cannot pray; for if you are ready to perish with hunger, you could beg and pray for food; and if you see yourselves undone by reason of sin, can you not beg and pray for mercy and grace? Art thou a christian? Never for shame say, thou canst not pray, for that is as absurd as for a soldier to say, he knows not how to handle a sword, or a carpenter an axe. What are you called for into the fellowship of Christ, but that by him you may have fellowship with God? You cannot pray so well as others, pray as well as you can, and God will accept of you. Let none plead that they have not time in a morning for prayer; I dare say you can find time for other things that are less needful; you had better take time from sleep, than want time for prayer; and how can you spend time better, and more to your satisfaction and advantage ? All the business of the day will prosper the better, for your beginning it thus with God.
Let none plead that they have not a convenient place to be private in for this work; Isaac retired into the field to pray; and the Psalmist could be alone with God in a corner of the house-top. If you cannot perform it with so much secrecy as you would, yet perform it; it is doing it with ostentation that is the fault, not doing it under observation, when it cannot be avoided. I remember, when I was a young man, coming up hither to London in the stage-coach, in King James' time, there happened to be a gentleman in the company, who then was not afraid to own himself a Jesuit; many rencounters he and I had upon the road, and this was one; he was praising the custom in popish countries of keeping the church doors always open, for people to go into at any time to say their prayers: I told him it looked too much like the practice of the Pharisees, that prayed in the synagogues; and did not agree with Christ's command, Thou, when thou prayest thyself, enter not into the church with the doors open, but into tiny closet and shut thy door; when he was pressed with that argument, he replied with some vehemence, "I believe you Protestants say your prayers no where; for" (said he) "I have travelled a great deal in the coach in company with Protestants, have often lain in inns in the same room with them, and have carefully watched them, and could never perceive that any of them said his prayers, night or morning, but one, and he was a presbyterian." I hope there was more malice than truth in what he said: but I mention it as an intimation, that though we cannot be so private as we would be in our devotions, yet we must not omit them, lest the omission should prove not a sin only but a scandal.

(2) Make a business of your secret worship, and be not slothful in this business, but fervent in spirit, serving the Lord. Take heed lest it degenerate into a formality, and you grow customary in your accustomed services. Go about the duty solemnly: be inward with God in it; it is not enough to say your prayers, but you must pray your prayers, must pray in praying, as Elijah did (James 5:17). Let us learn to labour fervently in prayer, as Epaphras did, (Col. 4:12) and we shall find that it is the hand of the diligent in this duty that makes rich. God looks not at the length of your prayers, nor shall you be heard for your much speaking, or fine speaking; but God requires truth in the inward part, and it is the prayer of the upright that is his delight. When yon have prayed look upon yourselves as thereby engaged and encouraged, both to serve God and to trust in him; that the comfort and benefit of your morning devotions may not be as the morning cloud which passes away, but as the morning light which shines more and more.

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